Peter F. Drucker
Ova usluga predstavlja jedan od najvažnijih alata za merenje produktivnosti svakog zaposlenog, kao i moćan instrument za ostvarenje Kompanijiskih ciljeva i mogućnost da se nagrade kvalitetni menadžeri i operativci u poslovnom sistemu.
Key Solutions konsultanti poseduju puno ekspertize i iskustva u uvođenju efikasnih sistema procene radnog učinka zaposlenih, te garantujemo pun uspeh ako postanete korisnici ove naše usluge!
U mnogim organizacijama postoje dva sistema procene učinka zaposlenih i funkcionišu istovremeno, to su: formalni i neformalni. Menadžeri na poslu uvek razmišljaju o tome koliko su njihovi zaposleni uspešni u obavljanju posla i to je ta neformalna procena. Nasuprot tome formalna procena učinka je sistem postavljen od strane organizacije da regularno i sistematično procenjuje učinak zaposlenog, prateći KPI-jeve za svakog pojedinca.
Evaluacija i merenje učinka je proces organizovanog i kontinuiranog praćenja, vrednovanja, usmeravanja rezultata i ponašanja pojedinaca radi ostvarivanja organizacionih ciljeva. Zasnovan je na određenim kriterijumima, metodama i sistemima procene.
Postavka osnove za uvođenje performance appraisal sistema. Uvođenjem ovog sistema omogućava se sledeće:
-
- dobro razumevanje posla od strane zaposlenih (eliminišu se nejasni ciljevi, prioriteti i kriterijumi po kojima se procenjuje kvalitet posla)
- stvaranje mogućnosti za redovnu raspravu o poslu i radnoj uspešnosti – efikasnija komunikacija
- povratna informacija o postignutim uspešnostima – feedback (često postoji nedostatak blagovremene povratne informacije o tome kako zaposleni rade i šta se od njih očekuje)
- motivacija zaposlenih kroz postignuća i povratnu informaciju
- obezbeđivanje saglasnosti o potrebama razvoja – treninzi (eliminiše se nejasna slika o njihovoj budućnosti u kompaniji)
- na osnovu pojedinačnih prave se i procene i analize potreba organizacije za usavršavanjem
- objektivnije povezivanje sistema nagrađivanja i radne uspešnosti i objektivnije vrednovanje same radne uspešnosti
- postavka sistema nagrađivanja po principu total reward
Predmet analize utvrđuje se konktretno za svaku firmu, a to mogu biti:
Postignuti rezultati
- Kvantitet (proizvedena količina, br,jedinica, vrednost prodaje i sl.)
- Kvalitet posla (stepen u kojem se pojedinac zalaže za perfekciju u obavljanju svog posla, težnja da se posao idealno obavi)
- Vremenska dinamika (koliko vremena je potrebno za završetak posla i da li je završen u predviđenom roku)
- Troškovna efikasnost (maksimiziranje prinosa na angažovane resurse)
Ponašanje zaposlenih – npr:
- odnos prema radu, rukovodiocima, kolegama i klijentima, stepen u kome pojedinac pokazuje osećaj dobre volje, timskog rada i pomaže svojim kolegama i podređenima
- sposobnost i zainteresovanost za uspešno obavljanje posla; da li neko može samostalno da radi ili mu je stalno potrebna pomoć i instruktaža
- poznavanje posla; pouzdanost (potreban nadzor, odsustvo sa posla i sl), odgovornost (rokovi, savlađivanje prepreka)